پرونده محمدعلی طاهری (20 ژانویه 2019)

منبع: ان وروی فارسی
نویسنده: س.ا. آرام
20 ژانویه 2019

 

محمدعلی طاهری، محقق و معلم معنوی ایرانی، در تاریخ ٢۳ دی ماه ۹۷ طی نامه ای به آقای حسن روحانی رییس جمهور ایران درخواست ترک تابعیت جمهوری اسلامی ایران را ارائه نمود. آقای طاهری که از اردیبهشت ۹٠ در زندان به سر می برد، تاکید کرد که دیگر امیدی به برقراری عدالت در نظام جمهوری اسلامی ندارد.
لازم به ذکر است که آقای طاهری در طول مدت بازداشت خود در اعتراض به روند ناعادلانه پرونده اش و نقض حقوق بشر در زندان های ایران دست به اعتصاب غذا زده و شکایاتی را به نهادهای مختلف ارایه داده است که تمامی آنها توسط مسوولین بی پاسخ مانده اند.

متن نامه درخواست سلب تابعیت آقای طاهری به رییس جمهور حسن روحانی:

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام، اینجانب بعلت اینکه متجاوز از هشت سال و نیم است که به بهانه ها، برچسب ها و پاپوش های مختلف در اسارت کارشناسان امنیتی ثارالله قرار دارم و با استناد به مدارک پیوست و شکایات متعدد ارائه شده از سال ۹۰ تاکنون و… تحت فشار و تهدید، ظلم و ستم و بی‌عدالتی همه جانبه از جمله اقدامات مجرمانه سازمان یافته مقامات قضائی و تبانی آنها با یکدیگر در جهت ترور شخصیتی و فیزیکی قرار داشته و تظلم خواهی من و وکلایم و گروه ها و نهادهای داخلی و بین المللی نیز از هیچ طریقی به نتیجه نرسیده، دیگر امیدی به برقراری و رعایت 《عدالت》 در نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارم. بنابراین به مصداق آیه شریفه:
اِنَّ الَّذين تَوفاهُمُ الملائكَة ظالمی اَنْفسِهِم قالوا فيمَ كُنتُم قالوا كُنَّا مُستَضعَفينَ فِی الارضِ قالوا أَلَمْ تَكُن أرضُ اللهِ واسِعَةً فَتُهاجِرُوا فيها فَاولئِكَ مَأواهُم جَهنَّم و ساءَتْ مَصيراً (نساء۹۷)
به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود و اجتناب از استضعاف تحمیل شده، بدینوسیله درخواست 《سلب تابعیت》 خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران به آن مقام محترم تقدیم می دارد.

لازم به ذکر است، این اقدام خداپسندانه بمنظور صیانت از حقوق مسلم بشری، دینی، سیاسی و… اینجانب بوده تا باشد ملت شریف ایران و آیندگان به قضاوتی عادلانه و آگاهانه در این مورد بنشینند و این عمل مجاهدانه مرا در واکنش به فقدان عدالت، انحصاری بودن قانون و… همچنین در اعتراض به آن و لبیک به امر الهی: 《لاتَظلمون ولا تُظلمون》، به جزایی شایسته سزاوار بداند.

امیداست با موافقت با درخواست فوق، موجبات سرافرازی این بنده حقیر را در پیشگاه خداوند متعال فراهم نمائید.

با آرزوی توفیق الهی
محمد علی طاهری